منوی دسته بندی

بام همدان میزبان دومین رویداد خوشنویسی در آیینه گردشگری

با مشارکت انجمن خوشنویسان همدان و شرکت سیاحتی علیصدر و به منظور معرفی هنر و به طور ویژه هنر خوشنویسی به عموم جامعه، همچنین تلفیق خوشنویسی و گردشگردی برگزار گردید::

“خوشنویسی در آیینه گردشگری”

 

این رویداد فرهنگی در روز دوشنبه 21 تیر ماه 1400 و در مجتمع تفریحی توریستی عباس آباد ، و با حضور بیش از 40 خوشنویس همدانی برگزار شد. و هنرمندان حاضر در این رویداد اشعاری در وصف طبیعت را کتابت نمودند.

سرپرست انجمن خوشنویسان شعبه‌ همدان در خلال برگزاری این برنامه گفت:

این رویداد در راستای معرفی هنر خوشنویسی و جاذبه‌های گردشگری همدان با همکاری شرکت سیاحتی علیصدر انجام شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های هنری و گردشگری در یک سال‌ونیم گذشته آسیب فراوانی دیده‌اند، اظهار کرد: در انجمن خوشنویسان تصمیم برگزاری برنامه‌ای در فضای باز گرفتیم و در این راستا با شرکت سیاحتی علیصدر همکاری کردیم و دو رویداد در غار علیصدر و مجتمع تفریحی توریستی عباس آباد برگزار شد. 

نجومی تصریح کرد: برنامه‌ای که در غار علیصدر برگزار شد با حضور اساتید و مدرسان انجمن خوشنویسان بود و برنامه تپه عباس آباد در فضای باز و با حضور ۴۰ تا ۵۰ خوشنویس انجام و اشعاری با موضوع طبیعت و آیات قرآن نگارش شد.

این هنرمند درباره اهداف برگزاری این برنامه فرهنگی، هنری گفت: هدف اول معرفی هنرمندان خوشویس و هنر خوشنویسی به عموم مردم بود به‌ طوری که این هنر را به بطن جامعه بردیم تا هنرمان دیده شود.

وی ادامه داد: هدف بعدی در راستای برقراری ارتباط نزدیک میان هنرمندان عرصه خوشنویسی بود زیرا از زمان آغاز شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری برنامه یا گردهمایی وجود نداشت و این برنامه فرصت مغتنمی برای نزدیکی بیشتر هنرمندان بود.

نجومی هدف بعدی از این برنامه را معرفی جاذبه‌های گردشگری استان همدان دانست و خاطرنشان کرد: هنر خوشنویسی به یک منطقه تعلق ندارد و این قابلیت را دارد که در سطح ملی مورد توجه باشد بنابراین می‌تواند بستری برای معرفی جاذبه‌های گردشگری باشد.