منوی دسته بندی

ترجمه فراخوان جشنواره خوشنویسی البرکه ترکیه

جشنواره خوشنویسی البرکه ترکیه

آخرین مهلت ارسال آثار ۲۷ فروردین ماه سال ۱۴۰۰

 

 شرایط شرکت در مسابقه :


۱. ثبت نام اینترنتی از طریق سایت جشنواره به آدرس زیر الزامی می باشد.

https://www.albarakahat.com//yarismaya-katil

 

۲. اصل آثار نیز قبل از تاریخ ۲۷ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ به آدرس دبیرخانه ارسال شود.

 

۳. نام استادی که نزد وی آموزش دیده و یا از وی گواهی خوشنویسی دریافت کرده اید را همراه با چند نمونه از آثار خود باید در فرم های سایت وارد کنید.

 

۴. شرکت در جشنواره برای تمامی علاقمندان به خوشنویسی آزاد است.

 

۵. هر شرکت کننده میتواند در تمامی رشته های مسابقه شرکت کند ، بشرط اینکه در هر رشته فقط یک اثر ارائه کند.

 

۶.آثار نباید کپی و تقلیدی از کار دیگران باشند و همچنین در هیچ مسابقه و نمایشگاهی شرکت داده نشده و حتی فضای مجازی هم منتشر نشده باشند.

 

۷. آثاری که دارای ترکیب های متناظر و مثنی (آینه ای ) ، دارای غلط املایی، و داری امضاء باشند، از مسابقه حذف خواهند شد.

 

۸. شرکت کننده میتواند ترکیب اثر خود را بصورت خلاقانه و دلخواه اجرا کند ، بشرطی که منطبق بر شرایط فراخوان باشد و اندازه های قلم را رعایت کرده باشد. در رشته هایی که بر پایه سطر نویسی ساده هستند ، رعایت فاصله های مساوی از چهار طرف کاغذ با متن، و وسط چین بودن سطرها ، الزامی است.

 

۹. در ابتدای متون قرآنی میتوانید از یکی از عبارات قال تعالی، قال الله تعالی، و یا بسم الله الرحمن الرحیم، و در انتهای متون قرآنی هم می توانید از یکی از عبارات صدق الله، صدق الله العظیم، و یا صدق الله الکریم استفاده کنید. (کاملا اختیاری است)

 

۱۰. در ابتدای متون حدیث می توانید از عبارات قال النبی صلی الله علیه و سلم ، قال رسول الله صلی الله علیه و سلم ،
و در انتهای متون حدیث از عبارات صدق رسول الله، صدق النبی، صدق حبیب الله استفاده کنید، اگر حدیث دارای راوی باشد می توانید در ابتدای حدیث نام راوی را هم ذکر کنید ، مثلا عن جابر رضی الله عنه ان رسول الله صلی الله علیه و سلم قال: …. (کاملا اختیاری است)

 

۱۱. هر یک از ویژگی های زیر باعث حذف اثر از مسابقه خواهد بود: تاخوردگی، شکستگی ، جدول کشی، تذهیب ، علامت خاص گذاشتن روی کاغذ، امضا کردن ، پاسپارتو کردن ، پرس کردن روی مقوا ماکت، غلط املایی، نشر در شبکه های اجتماعی

 

۱۲. فرم شرکت در مسابقه هم باید بصورت الکترونیکی در خود سایت پر شود ، هم بصورت عکس با کیفیت پرینت شود و همراه اثر ارسال شود ، همچنین امضا هنری خود را باید پرینت با کیفیت بگیرید و با فرم پرینت شده و کامل شده و همراه اصل اثر ارسال شود.

 

۱۳. شرکت در مسابقه به منزله قبول تمام شرایط مندرج در فراخوان می باشد و ادعای عدم مطالعه فراخوان هم هیچ حقی را برای شرکت کننده ایجاد نخواهد کرد.

 

۱۴. ادعای شرکت کننده در موضوع عدم برابری ارزش جایزه دریافتی با ارزش اثرش و تقاضای حذف رتبه کسب شده و بازگرداندن اثر ، به هیچ عنوان قابل اعتنا و پیگیری نخواهد بود .

 

۱۵. داوری آثار ۲۰ ماه می ۲۰۲۱ و اعلام نتایج ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱ خواهد بود ، تاریخ اعلام جوائز هم بعدا در سایت البرکه اعلام می شود.

 

۱۶. جوایز تقدیری در هر رشته به مبلغ ۱۵۰۰۰ لیر ترکیه به تعدادی از شرکت کنندگان اهدا خواهد شد.

 

۱۷. ممکن است جشنواره تعدادی از آثاری که برنده هیج جایزه ای نشده اند را خریداری کند ، البته با توافق هنرمند.

 

۱۸. کلیه آثاری که برنده جایزه اصلی و تقدیری می شوند ، متعلق به موزه بانک بین المللی البرکه ترکیه خواهد بود و بازگشت داده نمی شود.

 

۱۹. آثاری که برنده جایزه نشده اند، طی مدت ۶ ماه از زمان اعلام نتایج توسط شخص شرکت کننده یا وکیل رسمی وی در محل دبیرخانه جشنواره، قابل دریافت خواهد بود.

 

۲۰. کلیه حقوق مادی و معنوی و چاپ و نشر و استفاده های مکتوب از آثار جشنواره متعلق به بانک البرکه ترکیه خواهد بود.

 

۲۱. اگر تا ۱۵ روز از زمان اعلام نتایج، به هر دلیلی مراسم اختتامیه برگزار نشود ، جوایز به حساب بانکی برندگان واریز خواهد شد.

 

۲۲. کتاب جشنواره مشتمل بر آثار برگزیده و تقدیری چاپ خواهد شد.