منوی دسته بندی

فراخوان دومین جشنواره ملی خوشنویسی شهید مداحی پور منتشر شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، حسین اسحاقی در این باره اظهارداشت: جشنواره ملی خوشنویسی شهید مداحی پور به منظور ارج نهادن به خدمات و زحمات شهید والا مقام”هوشنگ مداحی پور” در دوران دفاع مقدس به عنوان رئیس وقت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان های جیرفت وکهنوج و از هنرمندان خوشنویس و پیگیر امورات فرهنگی و هنری به ویژه آموزش هنر خوشنویسی در جنوب کرمان بوده  مجدانه به امر آموزش و پرورش استعدادهای خوشنویسی میپرداختند و در نهایت نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی تصریح کرد: یاد و خاطره مجاهدت های فرهنگی ایشان در بین مردم قدردان جنوب کرمان ماندگار بوده و به همین منظور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اقدام به برگزاری این جشنواره در جهت پاسداشت این شهید هنرمند، کرده و اولین دوره آن در سال 1397 برگزار و با استقبال خوب خوشنویسان سراسر کشور همراه گردید.

اسحاقی گفت:  در دور اول  از بین 150 اثر راه یافته به دبیرخانه جشنواره تعداد 65 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند که پس از داوری نهایی، در آئین اختتامیه با حضور اساتید و مدیران اجرائی انجمن خوشنویسان ایران و جمعی از هنرمندان و مسئولین، به نفرات برگزیده جوایز ارزنده ای اهدا گردید.

وی تصریح کرد: اختتامیه دومین این جشواره در آذرماه 1399 برگزار می شود که به یاری خداوند متعال و با تاسی از آرمانهای بلند شهدای دفاع مقدس و شهید والا مقام فرهنگ و هنر جنوب کرمان و به پاس رشادت های شهید سرافراز جهان اسلام سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مسیر رشد و پیشرفت هنر اصیل خوشنویسی در منطقه جنوب کرمان گامهای موثری برداشته شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، ضمن دعوت از عموم هنرمندان، افزود: هنرمندان خوشنویس می توانند آثار خود را در قالب های نستعلیق ، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث تا تاریخ 15/8/99 به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

وی اظهارداشت: این جشنواره به علت شرایط رایج بر امور کشور به لحاظ انتشار ویروس کرونا همچون دیگر برنامه های هنری بصورت مجازی و در صورت تصمیم گیری دبیرخانه جشنواره اختتامیه بصورت انلاین از طریق فضای مجازی برگزار می شود.