منوی دسته بندی

نمایشگاهی به بزرگی یک شهر در همدان

رئیس انجمن خوشنویسان شعبه همدان در گفتگو با ایسنا گفت: با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان و انجمن خوشنویسان همدان، نمایشگاه خوشنویسی به منظور گرامیداشت هفته همدان، از آثار استادان و تعدادی از خوشنویسان فوق ممتاز همدان در میدان تاریخی امام برپا شد.

 

خسرو نجومی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این نمایشگاه خاص که برای اولین بار در این ابعاد و در فضای باز انجام گرفته تا پایان هفته جاری برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

 

وی ادامه داد: انجمن خوشنویسان همدان طی ماه‌های گذشته تلاش کرده با فعالیت‌های متفاوت و نو علاوه بر اینکه محدودیت‌های کرونایی را به منظور حفظ سلامت هنرمندان و علاقمندان به هنر خوشنوایسی رعایت کند، شور و شوق و انگیزه هنرمندان را در خلق آثار فاخر هنری تقویت کند و همچنین علاقمندان به هنر به ویژه هنر خوشنویسی از این برنامه‌های فرهنگی بهره لازم را ببرند.

 

نجومی تصریح کرد: در این راستا چندین رویداد در فضای باز با توجه به ظرفیت‌های مناسبی که شهر همدان در زمینه جاذبه‌های تاریخی و گردشگری دارد برنامه‌ریزی کردیم.

 

وی اظهار کرد: رویدادی که در حال حاضر با مشارکت و همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و انجمن خوشنویسان همدان در حال اجرا است،  نمایشگاهی از آثار  اساتید و تعدادی از خوشنویسان فوق ممتاز شهر همدان است که به مناسبت گرامیداشت هفته همدان و در پیاده راه میدان امام برپا شده است.

 

نجومی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاهی به این شکل و با این ابعاد در همدان برای اولین بار است که برپا شده و در سایر نقاط کشور هم اگر برگزار شده باشد تعداد زیادی نیست.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه آثار هنرمندان در ابعاد دو متر در سه متر چاپ شده و یکی از اهدافی که در انجمن خوشنویسان از برگزاری رویدادهای این چنینی دنبال می‌کنیم معرفی هنر خوشنویسی و هنرمند خوشنویس به عموم جامعه است بنابراین تلاش می‌کنیم تا در راستای اشاعه فرهنگ غنی ایرانی اسلامی قدم برداریم.